Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Prajitura cu mere renet


Ingrediente

6 mere renet de marime mijlocie, 6 linguri de zahar brun, 6 oua, 9 linguri de faina (6 linguri faina alba de grau si 3 linguri faina de grau integral sau alte sortimente cum ar fi kamut), 1 praf de sare, 1 plic praf de copt, 6 linguri apa de portocale, scortisoara, 1 cubulet de unt, fructe uscate (stafide, caise).


Mod de preparare

Se curata merele de coaja si de cotor. Intr-un vas de copt inalt se pune hartie de copt pe care o ungeti cu unt. Asezati merele in vas si daca raman spatii intre ele, completati cu alte felii. Umpleti mijlocul merelor cu fructe uscate si pudrati totul cu scortisoara. Dati la cuptor pentru 10 minute. In aceste timp bateti albusurile cu un praf de sare, apoi adaugati zaharul. Cand compozitia s-a aerat, adaugati, unul cate unul, galbenusurile. Dupa ce le-ati incorporat si pe ele, puneti apa de portocale, apoi faina lingura cu lingura. In final adaugati praful de copt. Turnati compozitia peste mere, dupa ce ati pus putin unt pe fiecare, miscati putin vasul pentru a va asigura ca nu a ramas aer la baza si puneti la copt la foc potrivit. Cand este gata scoateti prajitura cu hartia de copt si lasati sa se raceasca. Numai dupa aceasta puteti taia frumos.
Marul renet da o savoare deosebita prajiturii si o consistenta foarte placuta. Este o prajitura racoritoare care nu mai are nevoie de sirop sau frisca.

Timp de preparare

70 minute


Recomandari

Desert sau prajitura pentru ceaiul de dupa-amiaza.





Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions