Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Varza murata pentru iarna


Ingrediente

varza alba, sare, hrean, porumb, apa, o gutuie.


Mod de preparare

Se foloseste varza de toamna tarzie, culeasa la sfarsitul lui octombrie sau chiar noiembrie, dupa ce a stat o saptamana ferita de caldura si soare( devine mai elastica si se poate indesa mai usor in butoi).
Se curata frunzele exterioare pana ajungem la cele albe si netede.
Se indeasa in butoi si se strecoara pe langa ea bucati de hrean, marar uscat, boabe de porumb si sferturi de gutuie. Se aseaza deasupra scandurele pentru a nu se ridica din apa si crengute de visin.
Se torna saramura : la 1l de apa 50g sare de bucatarie pentru muraturi( aveti grija sa se dizolve complet).
Se tine butoiul la cald 1-2 saptamani, pana incepe fermentarea. Se vantura si se da la rece.
Daca ulterior moarea devine vascoasa, se vantura din nou.

Timp de preparare

nespecificat minute


Recomandari

Se consuma cruda sau gatita.





Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions