Home Retete Articole Blender Forum Contact

Publicitate pe Gastronomicus


Promoveaza-te intr-o zona de vizibilitate maxima in domeniul retetelor culinare si al gastronomiei. Pentru mai multe detalii...


Cauta
Sau combina in Gastroblender





Bouillabaisse


Ingrediente

2Kg peste si crustacee (5-7 soiuri de peste de mare, midii, languste, crabi, raci), 100ml ulei, 3 cepe, 3 catei de usturoi, 6 rosii, o frunza de dafin, cateva fire de patrunjel, o bucata patrata cu latura de 2 cm de coaja de lamaie sau potrocala (fara partea alba), sare, piper


Mod de preparare

Pestele se curata, se taie cozile si inotatoarele, se spala bine si se aseaza intr-un vas. Intr-o oala se incinge uleiul si se adauga ceapa tocata marunt. Se amesteca bine cu o lingura de lemn pana se inmoaie, se pun rosiile curatate de pielita si samburi si taiate felii, usturoiul tocat fin, o frunza de dafin, cimbru, firele de patrunjel intregi, coaja de lamaie sau portocala si un praf de sofran. Se amesteca bine si se adauga 2-3 litri apa clocotita. Se lasa la fiert o ora, o ora jumatate, apoi se adauga pestele.

Ciorba bouillabaisse se prepara cu langusta. Daca nu gasiti, poate fi inlocuita cu 5-6 raci. Langusta se pune la fiert de la inceput pentru ca fierbe mai greu iar racii mai tarziu, o data cu pestele. Midiile pot fi si ele inlocuite cu raci. Oala se aseaza la foc iute si se lasa la fiert 15 minute. In acest timp se misca usor cu lingura pestele ca sa nu se prinda. Se lasa sa clocoteasca 15 minute.

Cand pestii sunt fierti, se scot usor unul cate unul, se curata de zarzavat si se aseaza pe o farfurie. Racii sau langusta si midiile se pun separat pe o alta farfuriile. Ambele farfurii se tin la cald.

Ciorba se strecoara, se adauga ficatii de peste fierti separat si bine striviti si se amesteca. Ciorba se serveste cu felii de paine prajita sau crutoane. Pestele, presarat cu patrunjel verde tocat fin se serveste imediat dupa ciorba.

Timp de preparare

minute


Recomandari

La prepararea acestei ciorbe pestele trebuie sa fie foarte proaspat. Daca se poate chiar viu.





Articole Gastronomicus

Alimente pentru o stare de bine


Avocado- contine super antioxidantul glutation care intareste sistemul imunitar si sustine un sistem nervos sanatos. Cacao Cruda- bogata in magneziu si determina creierul sa produca opioide naturale pentru o stare de bine. Spanacul- este un super-aliment foarte bogat in nutrienti si produce minuni pentru sanatatea, stare de bine si imunitate. Semintele Chia- sursa bogata vegetala de Omega3, foarte bogata in amino-acizi. Seminte de floarea soarelui- sunt bogata in vitamin E, selenium, magneziu, toate sustinand starea ta de bine. Ardei grasi- bogati in vitamina C, care inhiba secretia de cortisol- hormonul stresului. Cei mai bogati sunt cei galbeni, urmati de cei rosii si

Combinatii culinare


Fiecare anotimp are specificul sau culinar si farmecul sau inclusiv pe mesele noastre. Bucuria cu care ne asezam la masa depinde si de cum arata mancarea noastra, cum miroase sau ce efecte are in urmatoarele ore de dupa masa. Suntem in Postul Craciunului si foarte multa lume gateste fara carne. Iata cateva alternative de a combina legume, atat pentru a obtine o mancare echilibrata din punct de vedere nutritional, cat si usor de digerat. Fasolea uscata este un aliment la indemana si de sezon. De asemenea are valoare nutritionala mare, doar ca poate genera balonari si disconfort. O puteti asocia foarte bine cu salata verde, dar o puteti gati impreuna cu dovlecei (proaspeti sau

Copyright 2007 Gastronomicus.ro, Toate drepturile rezervate

Folosirea site-ului Gastronomicus - Retete Culinare se face cu respectarea Termenilor de utilizare
Creat de Digital Illusions